هدف اصلی این مقاله، بررسی و پیشبینی آینده کرایه حمل دریایی کانتینر در سالهای 2012 و 2013 میباشد؛ چرا که بازار حمل کانتینر از طریق دریا یکی از بازارهای نسبتاَ جوان و رو به رشد، کشتیرانی جهان می باشد. برای رسیدن به هدف فوق، از روشهای معادلات همزمان استفاده شده است. بر اساس برآورد انجام شده سال 2012 نرخ کرایه حمل به میزان 93 دلار در میانگین سالانه کاهش خواهد یافت و این کاهش در سال 2013 نیز ادامه خواهد داشت. بر اساس سناریوهای متفاوت که برای سال 2013 با مدل انجام شد، کاهش میزان رشد عرضه در این سال به میزان 6 درصد و ادامه رشد تقاضا به میزان 7 درصد باعث بازگشت ثبات به بازار کرایه حمل میشود.
سیاره, جعفر, فلاحی, محمد علی, & جانی نرم, حسین. (1399). پیش بینی کرایه حمل کانتینر با مدل های اقتصادسنجی و سری زمانی. کشتیرانی و فناوری دریایی, 5(3), 11-25.
MLA
جعفر سیاره; محمد علی فلاحی; حسین جانی نرم. "پیش بینی کرایه حمل کانتینر با مدل های اقتصادسنجی و سری زمانی". کشتیرانی و فناوری دریایی, 5, 3, 1399, 11-25.
HARVARD
سیاره, جعفر, فلاحی, محمد علی, جانی نرم, حسین. (1399). 'پیش بینی کرایه حمل کانتینر با مدل های اقتصادسنجی و سری زمانی', کشتیرانی و فناوری دریایی, 5(3), pp. 11-25.
VANCOUVER
سیاره, جعفر, فلاحی, محمد علی, جانی نرم, حسین. پیش بینی کرایه حمل کانتینر با مدل های اقتصادسنجی و سری زمانی. کشتیرانی و فناوری دریایی, 1399; 5(3): 11-25.